Sommaire
Conférences semi-plénières
Séances
Mercredi 28 juin 2017
Séances du matin
- 2.A. Opposing Opposites in America: Babbitt and Reich Modérateur : Georges Bloch
- 2.B. Musical Semiotics and Narrativity Modérateur : Márta Grabócz
- 2.C. French Music (I): Fauré and Saint-Saëns Modérateur : Muriel Boulan
- 2.D. Readings of Franz Liszt Modérateur : Nicolas Dufetel
- 2.E. Contrasting Paths to Modernism: Bartók, Skalkottas and Christou Modérateur : Costas Tsougras
- 2.F. Analysing Arvo Pärt’s Music Modérateur : Tatiana Tsaregradskaya
- 2.G. Improvisation and Style Modérateur : Beate Kutschke
- 2.H. European Instrumental Music of the 18th Century Modérateur : Nicholas Baragwanath
- 2.I. Contemporary Musical Horizons (I) Modérateur : Bruno Bossis
Séances de l'après-midi
- 3.A. The Second Viennese School (I): Berg, Organicism, and the Teleology of Form Modérateur : Joshua Mailman
- 3.B. Leading Figures of Modernity (I): Messiaen, Dutilleux, and Kurtág Modérateur : Yves Balmer
- 3.C. Bridging the Twentieth Century: Stravinsky, Varèse, and Boulez Modérateur : Pierre Michel
- 3.D. French Music (II): Berlioz and Debussy Modérateur : Jean-Pierre Bartoli
- 3.E. Issues of Rhythm and Metre Modérateur : Gesine Schröder
- 3.F. Falling Nicely Into Place: The Cadence in History and Theory Modérateur : Giorgio Sanguinetti
- 3.G. Sounds of Popular Music (I) Modérateur : Michael Spitzer
- 3.H. Performance Studies Modérateur : Edward Venn
- 3.I. Lewin’s Legacy: Spaces and Transformations Modérateur : Moreno Andreatta
- 3.J. Listening, Perceiving, and Cognising Modérateur : Jean-Marc Chouvel
Jeudi 29 juin 2017
Séances du matin
- 5.A. The Second Viennese School (II): Pairing Schoenberg and Webern Modérateur : Áine Heneghan
- 5.B. New Technologies and Analysis (I) Modérateur : Nathalie Hérold
- 5.C. The Second Twentieth Century: Between Italy and France Modérateur : Candida Felici
- 5.D. Partimento and Schemata Modérateur : Janet Bourne
- 5.E. Teaching and Pedagogy (I) Modérateur : Anne-Emmanuelle Ceulemans
- 5.F. Leaving – and Regaining – the Shores of Tonality Modérateur : Kenneth Smith
- 5.G. Stylistic Features of Jazz Modérateur : Laurent Cugny
- 5.H. Music of the Non-Western World: The Mediterranean and Beyond Modérateur : Mondher Ayari
- 5.I. Anthropology, Sociology, and Cultural Studies Modérateur : Mario Baroni
- 5.J. Schenkerian, Riemannian, and Neo-Riemannian Theories Modérateur : James Sobaskie
Vendredi 30 juin 2017
Séances du matin
- 9.A. Circumscribing the Open: Cage and Pousseur Modérateur : Laura Zattra
- 9.B. French Music (III): Satie in Theory and Practice Modérateur : Julia Kursell
- 9.C. The Bel-Canto Era: Rossini, Donizetti, and Bellini Modérateur : Stefan Rohringer
- 9.D. Leading Figures of Modernity (II): Xenakis and Ligeti Modérateur : Anne-Sylvie Barthel-Calvet
- 9.E. New Technologies and Analysis (II) Modérateur : Pierre Couprie
- 9.F. Music of the Renaissance Modérateur : Carola Hertel
- 9.G. Rhythm and Gesture as Approaches to Analysis Modérateur : Claude Abromont
- 9.H. Analysing and Interpreting Music with Text Modérateur : Birger Petersen
- 9.I. Constructing Meaning, Constructing Identity: Classical Topics and Schemata, Musorgsky’s ‘Pictures at an Exhibition’, and Brahem’s Film Music Modérateur : François Picard
Samedi 1er juillet 2017
Séances du matin
- 12.A. Sounds of Popular Music (II) Modérateur : John Covach
- 12.B. Teaching and Pedagogy (II) Modérateur : Jean-Michel Bardez
- 12.C. Reconsidering Later Romanticism Modérateur : Nicole Grimes
- 12.D. Analytical Issues in Ethnomusicology Modérateur : Anas Ghrab
- 12.E. Schumann, Brahms, and Elgar Modérateur : Susan Wollenberg
- 12.F. Counterpoint and Composition in Europe during the 17th and 18th Centuries Modérateur : Nicolas Meeùs
- 12.G. Contemporary Musical Horizons (II) Modérateur : Stéphan Schaub
- 12.H. Formenlehre, Old and New Modérateur : Lauri Suurpää
- 12.I. Chopin, Mendelssohn, and Franck Modérateur : William Drabkin
- 12.J. Modern American Composers Modérateur : José Martins Oliveira
Séances de l'après-midi
- 13.A. Approaches to Schubert’s Sonata Forms Modérateur : Anne M. Hyland
- 13.B. Epistemology and Musical Hermeneutics Modérateur : Mark Reybrouck
- 13.C. Sonic Explorations: Microtonality, Spectralism, and Electroacoustic Music Modérateur : José L. Besada
- 13.D. Electronic and Mixed Music Modérateur : Eric Maestri
- 13.E. Philosophical Approaches Modérateur : Alessandro Cecchi
- 13.F. Challenges in the Analysis of Recent Music Modérateur : Iwona Lindstedt
- 13.G. Analytical Methodologies and the Music of the 17th Century Modérateur : Christophe Guillotel-Nothmann
- 13.H. Semiotics and Semantics of Tonality and Harmony Modérateur : Michiel Schuijer
- 13.I. Theory and Performance of 19th-Century Music Modérateur : Sylvain Caron
Séances précomposées
Jeudi 29 juin 2017
Séances de l'après-midi
- 6.A. Modulation as Perceived by the Listener Modérateur : Ildar Khannanov
- 6.B. Analyzing Models and Creativity in the Long Eighteenth Century Modérateur : Vasili Byros
- 6.C. Interpreting and Listening to the Music of Debussy Modérateur : Lukas Haselböck
- 6.D. Aspects of Music Theory & Analysis Practices in the Mediterranean Region: Italy, Cyprus, and Israel Modérateur : Vasilis Kallis
- 6.E. Modal and Tonal Organization in Polyphonic Compositions from the Late Middle Ages to the Early Baroque Modérateur : Nicolas Meeùs
- 6.F. Quel futur pour la Formenlehre? Challenging Recapitulatory Paradigms Modérateur : Jonathan Guez
- 6.G. Spectralism on the Margins: Spectral Ideas and Intercultural Influence Modérateur : Amy Bauer
- 6.H. Epistemologies of Music Theory and Analysis: Sound and Timbre between Structure and Epistemic Construct Modérateur : Alessandro Cecchi
Vendredi 30 juin 2017
Séances de l'après-midi
- 10.A. Itinerari d’analisi per la musica italiana d’inizio Seicento nel 450° anniversario della nascita di Claudio Monteverdi Modérateur : Aurelio Bianco
- 10.B. New Approaches for Analyzing the Music of Olivier Messiaen Modérateur : Christopher Murray
- 10.C. Analyser la performance aujourd’hui : enjeux et perspectives Modérateur : Alessandro Arbo
- 10.D. Analyzing Mozart’s Operas: External Stakes, Intrinsic Challenges Modérateur : Nathan Martin
- 10.E. Formal, Theoretical, and Computational Models in Popular Music Analysis Modérateur : Moreno Andreatta
- 10.F. Liszt after Liszt – Liszt après Liszt Modérateur : Rossana Dalmonte
- 10.G. Ambiguity, Illusion & Timelessness in Late and Post-Tonal Harmony Modérateurs : Ariane Jeßulat et Uri Rom
- 10.H. Ways of Organizing the Inventory: In Search of a Systematic Ordering of Voice-leading Schemata Modérateurs : Markus Neuwirth et Thomas Noll